Snuvad!

Idag har varit en ansträngande dag för stackars sjuka mig!
Först var jag tvungen att gå upp skittidigt för att hinna duscha o fixa frillan till dagens fotojobb =P
Sen var jag tvungen att cykla till skolan och trots att jag använde mina super glajjer, så rann mina ögon som fasen så det såg ut som hela min släkt hade omkommit i en tragisk matförgiftningsolycka när jag väl var framme..
Trots detta blev fotot hyggligt bra och jag slapp dessutom ha min mammas tråkiga vita skjorta på mig som lotta försökte tvinga på mig....

Sen cyklade jag hem igen för att ringa ett antal viktiga samtal och plugga till mitt teckenspråksförhör
När jag kom hem var nästan allt smink bortgråtet så jag kunde knappt se...typiskt att man valde språket för döva och inte det för blinda.. HA HA

Det tog ett antal ringturer till Halmstads kommunväxel innan jag fick tag i personen som skulle fixa sommarjobb åt mig....trodde jag...hon var nämligen helt fel person...men tillslut fick jag iaf tag i rätt, så nu får man väl bara hoppas på att man kan jobba med handikappade i halmstad i sommar =)
Sedan ringde jag även Peigs (nåt rullandebands jobb, som jag förövrigt är van vid nu =P)
Men fick inte tag i rätt person där heller så dom skulle höra av sig senare...

Sedan var jag tvungen att cykla in till stan IGEN...eller rättare sagt till Haga...
Efter mitt 20min långa förhör, (som för övrigt var väldigt knepigt...det är svårt att försöka tolka folk när dom inte säger nåt..) cyklade jag hem igen...
Idag har jag altså cyklat ca 26km...är det konstigt att man är trött då?

När jag helt hade gett upp hoppet om att det skulle ringa någon från Peigs, så ringde dem ; )
Jippy, tänkte jag...jag som så gärna vill jobba med att lägga i två tomater i pastasallads askar hela sommaren!
Ungefär så här löd konverastionen:
Hon: Hej jag heter Camilla och ringer från .....(nånting ohörbart), du hade sökt mig.
Jag: Ja jag undrar om ni beöhver sommarjobbare..jada jada jada...
Hon: Ja, det finns faktiskt möjlighet till det. vad har du för utbildning och vad jobbar du med just nu?
Jag: ehhh...(nu var det faktiskt inte så att jag var seg utan jag han knappt säga något innan hon avbröt mig)
Hon: Ja...har du jobbat som frisör tidigare?
Jag: Ehhhhhh...(här var jag seg..eller förvirrad. Jag kunde inte riktigt fatta vad man behövde för frisörserfarenhetet för att stå vid ett band och dumpa grönsamer i en ask...var man tvungen att klippa spagettin i biter eller???)
Vad sa du att du ringde ifrån nu igen?
Hon: Salong Capelli

Det blev visserligen ett trevligt samtal eftersom hon tyckte mitt lilla missförstånd var väldigt roligt...
Jag säger bara en sak:
Var källkritisk när din pojkvän ger dig en massa nummer du ska ringa till för att söka jobb...
men vet aldrig var man hamnar ; )

Nu ska jag ta reda på hur man billigast tar sig från Bangkok till Nya Zeeland...tuudeluuu...

Kommentarer
Postat av: Fille

Öh? Förstår verkligen inte hur det missförståndet kunde uppkomma...

2007-05-09 @ 15:35:29
Postat av: hellis

oj vilken hurtbulle du är :D kan du inte sommarjobba i norrköping?=) puss

2007-05-09 @ 22:47:30
URL: http://helena0.blogg.se
Postat av: youre love

du verkar ju haft en ro fylld dag... Jonas telefonkatalog gick ut 2004 märkte jag nu. Men eller hur är dom trevliga i Halmstad även om man har ringt fel??... puss på ...... och dig! älskar dig

2007-05-12 @ 20:51:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0