Vad är en snögubbe?

Sa jag inte åt gud att skärpa sig??

Snön har bara öst ner idag, så nu är det nästan en halvmeter snart! Dock kan man ju inte tycka annat än att det är lite mysigt. Och eftersom jag missade den traditionella svenska julen iår (fast det var ju förra året...) så börjar jag genast längta efter pepparkaksbak och julklappsköp =)

Fast det var lite jobbigt idag. Jag hade tänkt cykla in till stan och skulle precis gå o hämta mina skidglasögon när pappa ringde och sa att jag skulle ta bussen istället... Jag vet inte vad det är för fel på mig, men varje gång jag måste ta bussen istället för cykeln så ser jag det som ett nederlag (kanske för att jag förlorar 20.80kr på det, men nu snyltar jag ju faktiskt på mammas busskort..). I vilket fall som helst blev jag lite trumpen.

Innan jag hann komma fram till mostern (dagens mål) hade jag dessutom lyckats förvandlats till en snögubbe och drutta på ändan några gånger! Men det var ju iallafall kul att få träffa mostern och kussen och även mormor en kortis. Vi var ute och åkte pulka i snöyran och det är ju alltid toppen! =)

Nu går jag här hemma och har lite packningsångest. Jag vet inte riktigt vad jag ska ta med mig eller hur jag ska få med mig allt. Dessutom är jag lite orolig för att jag inte ska få jobb eller nåt sånt... eller bara inte fatta va norrborna säger ;) Men det lär nog gå fint!

Ikväll såg på Packat och Klart för första gången på typ 5 år. Det handlade om Thailand och främst Koh Lanta. Fy fan vad jag längtar tillbaka! Och så visade dom massa klipp från dykningen!! Nästa säsong ska jag fan jobba som divemaster i Thailand - punkt slut =) (såg förresten Albin (Loves kompis som vi dök med) skymta förbi en sväng i bild...och en av tuktuk förarana som var med såg ovanligt bekant ut....plus lösviktsgodishyllan inne på dykshoppen..hehe)

Nu borde jag nog sova snart så jag orkar med den långa tågresan imorn ;o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0